Coraz więcej osób pracuje w domu. Zdalne realizowanie obowiązków jest wygodne, pozwala oszczędzać czas i pieniądze, jak również realizować własne pasje. Kluczem do tego, aby pracować efektywnie jest oczywiście odpowiednia organizacja czasu, umiejętne rozplanowanie każdego dnia, ustalenie priorytetów. W sytuacji, gdy uda nam się rozwiązać nasze problemy, będziemy mieli więcej czasu dla siebie.
Realizacja obowiązków służbowych zdecydowanie wymaga przede wszystkim tego, aby umiejętnie planować swój czas. O ile pracując stacjonarnie, np. w biurze, mamy jasne godziny pracy, określony czas na wykonania pracy, musimy stosować się do określonych norm, o tyle praca w domu znosi pewne kryteria. Wiele zależy od tego, jaką mamy formę zatrudnienia, jakie konkretnie obowiązki wykonujemy.
Praca w domu to zupełnie coś innego, niż realizacja zadań w zakładzie pracy. Tak zwany home office będzie funkcjonował dobrze wtedy, gdy zadania dokładnie zaplanujemy.
Efektywna praca. Jak powinniśmy planować własną pracę?
Pierwszym krokiem jest oczywiście to, aby ustalić listę najważniejszych kwestii, które musimy załatwić. Naszą listę powinniśmy podzielić na dwie strony – jedna z nich to lista priorytetów, zadań, które muszą być zrealizowane pilnie. Druga strona to zadania, na które mamy jeszcze trochę czasu.
Druga kwestia to załatwianie na początku spraw najtrudniejszych, które wymagają dużo czasu, wysiłku i zaangażowania, a także takich, które wymagają współpracy z innymi osobami.
Trzecia kwestia to brak odkładania pracy, zadań na później, a także systematyczne wykonywanie obowiązków. Brak realizacji zadań na ostatnią chwilę jest bardzo ważny.
Jak przygotować domowe biuro?
Nasze domowe biuro wcale nie musi być duże, natomiast powinno być dobrze zaaranżowane. Na co powinniśmy zwrócić uwagę? Na takie kwestie, jak:
– jasna kolorystyka wnętrza i przemyślane dodatki,
– odpowiednie, równomierne oświetlenie pokoju,
– kupno wygodnych i funkcjonalnych mebli,
– kupno tylko takich mebli, które są nam potrzebne (biurko, fotel, kontenerek biurowy, szafa
na dokumenty, szafka na urządzenia wielofunkcyjne),
– wybór odpowiedniej jakości fotela oraz podnóżków,
– kupno roślin, które potrafią zarówno udekorować wnętrze, jak również pomóc się
relaksować.
Wykonywanie obowiązków służbowych w biurze, które ma przemyślaną aranżację, jest dobrze wyposażone, jest na pewno łatwiejsze i przyjemniejsze. Nie będziemy również problemów z koncentracją.